2011. április 25., hétfő

Szuflé! Ennél csokisabb már csak a triplacsokis muffin lehet!


A nyúl nem ugrált még erre, pedig úgy vártam, hogy jön, mert akkor én jól megfoghattam volna, hogy csinálhassak belőle ezt is, azt is a tavasz lenge fuvallatával fűszerezve. Erre se nyúl, se tavaszi fuvallat. Ellenben van helyett eső, felhő, szürkeség, depi. Ez utóbbi persze nem igaz, mert semmi okom arra, hogy magamra húzzam a paplant és nyöszögve sajnáltassam magamat egész nap. Korán reggel megmutattam magamat a frissen mosott fehér kabátomban a városban, ami mellesleg olyan kihalt volt, hogy a kutya sem vette volna észre, ha némi tavalyi kosz maradt volna a rikító átmenetimen. Ennyit a nagy húsvéti forgatagról. Ettől függetlenül nem volt haszontalan ez a reggeli kirándulás. Felfedeztem magamnak egy szuper teret, találtam egy szuper kávézót, majdnem ettem egy szuper reggelit és szuperül kitaláltam, hogy ma csokit eszem csokival, szuflé formájában. Summázva az eddigi napot, felteszem a nem költőinek szánt kérdést: ugyan miért lennék szomorú az önként vállalt, magányos húsvét alatt, amikor ilyen remek dolgok történnek az emberrel? Zene bekapcs és jöhet a felfújódás! Nyulat meg fogok később!

Recept

190 gr 70%-os étcsoki gőz felett felolvasztva
55 gr vaj 1x1-es kockákra vágva
5 egész tojás, szétválasztva
1 ek holland ( jó minőségű) kakaópor
csipet só

A sütőt kapcsold be 230 fokra, miután pihent a massza 20-30 percet a hűtőben.
Az olvasztott csokiba adagoljuk bele a kakaóport és a vajat, keverjük simára. A csoki olvasztásánál vigyázzunk, hogy ne főzzük, hanem csak olvasszuk, mert kicsapódhat a kakaóvaj és nem olvadt lesz, hanem massza. Ilyenkor egy kevés vízzel finoman olvasszuk újra fel a gőz felett. ( egy fazékba tegyünk 3-4 dl vizet, forraljuk fel. Vegyük vissza a lángot, hogy csak gyöngyözzön. Tegyük a fazék tetejére a fém vagy üveg keverőtálat és óvatos kevergetéssel olvasszuk fel a csokit és a vajat).
Hagyjuk hűlni ( 45-46 fokra-ez az a hőmérséklet, amit már kényelmesen elbír az ujjunk, ha belenyomjuk), majd keverjük hozzá az összekevert tojássárgákat. Közben verjük fel a fehérjét nem túl kemény habbá pici sóval, majd óvatosan forgassuk a csokiba. Egy nagyobb kanálnyi habot bátran keverjünk hozzá, a többit tényleg óvatosan, forgatva, hogy ne essen össze. A sütőformákat kenjük ki vajjal, majd kakaóporral ügyesen hintsük ki őket. Adagoljuk ki a formákba a csokis krémet a forma háromnegyedéig, majd jó egy órára tegyük hűtőbe. 230 fokon, 13 percig süssük. Légkeveréssel 11 perc. Fémformában 8. Én porcelánban készítettem. Ne nyitogassuk a sütő ajtaját. A kész szuflét vegyük ki, pihentessük 20-30 másodpercet, majd óvatosan borítsuk ki egy tányérra. Forró a forma, konyharuhával tegyük. Gyümölccsel, fagyival tálaljuk. A közepének folyósnak kell, hogy legyen, úgy, mint a nagykönyvben. Ha túlsül, akkor az már muffin. Az is finom, de nem az igazi! Csak ügyesen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése