2011. április 6., szerda

Kukorica derce! Roston csirke! Ubisali!


Kis kalapom fekete, páva tollam van benne, ejj- hajj, ruca-ruca, kukorica derce! Ez a kis népi szösszenet jutott az eszembe a mai menü kapcsán, ami nem meglepő, hiszen kukorica kását főztem, jó sok vajjal, olívával és, hogy legyen benne valami friss és valami új is, sok-sok reszelt citromhéjjal és kevés citromlével is "megborsoztam", hogy menő és üde legyen. Hát, nem akarok szerénykedni, de sikerült. Persze, most is tudatában vagyok annak, hogy nem találtam fel azt a bizonyost, de 2 percig ilyenkor mindig arra gondolok, hogy ezt még biztos senki más nem kotyvasztotta ilyen formában és boldogan veregetem a vállamat mindaddig, amíg be nem pötyögöm a gúgliba, hogy citromos polenta és ki nem dobja, hogy összesen 171 ezer találat van ezen szóösszetétel kapcsán. Persze nekem nem is kell egy indiai manust felkérnem, hogy segítsen népszerűsíteni a termékemet. Eladja ez saját magát. Na, meg vele együtt a csirke és a fincsi uborkasaláta is. Nincs új a Nap alatt. Elég, ha mi itt vagyunk! Főzzetek!

Recept

1 liter víz, sózva, felforralva
1 dl tej
180 gr kukorica dara
5 dkg hideg vaj
4 ek olíva olaj
1 citrom reszelt héja
1 kk citromlé

30 dkg csirkemell, szeletelve
só, bors,
3-4 ek olaj a sütéshez

egy kisebb kígyóuborka, megmosva, szeletelve, sózva. ( fél mokkás) 20 percig hagyd állni, majd nyomkodd ki.
1:3 arányban ecet és víz (dl)
4 ek cukor
gerezd zúzott fokhagyma
Az ubi salit előre készítsd el, mert kell neki idő, míg az ízek összeérnek.
A kásához a vizet és a tejet forraljuk fel, sózzuk. Adjuk hozzá a kukorica darát, majd főzzük készre. Nagyjából 15-20 perc a főzési idő, függ a dara minőségétől, durvaságától. A lényeg, hogy ne ropogjon a fogad alatt a dara. Add hozzá a hideg vajat, apránként, majd az olajat és a citrom héját, levét. Keverd össze, kóstold és ha kell még sózd, borsozd.( A saláta ecethez a cukrot keverd össze az ecettel, oldódásig, majd öntsd rá a vizet, sózd. A kinyomkodott uborkát tedd bele, fokhagymázd és hűtőben pár órát érleld.)
A csirkét sózd, borsozd, süsd készre, de vigyázz, hogy ne szárítsd ki.
Kicsit azt érzem, hogy ezt az ételt gyorsabb elkészíteni, mint leírni a metódust. Könnyű, gyors, egyszerű, finom. Tessék! Tessék! Nyakaljatok mellé hideg, száraz, fehéret! Bort!

2 megjegyzés:

  1. Jook ezek a receptek... Az előbb a lencsest olvastam , most meg ezt!!
    Egyszerűen nagyszeruek!!! Joo volt az iskolad!! :))))

    VálaszTörlés
  2. Bizony jó! Nem is felejtem el, hogy honnan jövök! Jól esik tőled!

    VálaszTörlés