2011. február 21., hétfő

Bíró Úr! Ártatlan vagyok! A máj tiroli. De jódlizni nem fogok!


Ez az étel nem az a tipikus reggelire való koszt! Sőt! De vannak helyzetek, amikor kénytelen vagyok ilyen, vagy ehhez hasonló falatokat a korai órákban elkészíteni és bár tudom, hogy törvénybe ütköző cselekedet, de meg is eszem még 10 előtt. Kövezzetek meg! Vállalom a lincselést! Azon gondolkodom, hogy milyen izgalmas lenne, ha valóban létezne egy gasztro bíróság, amolyan amerikai módra, esküdtekkel, nagy, nyilvános tárgyalásokkal, hangzatos perekkel, precedens értékű és megdöbbentő jogi esetekkel.

Perelhetnénk a zsír használatáért, perelhetnénk a túlzott hedonizmusért, a mértéktelen italozásért, a nem megfelelő alapanyagok használatáért, a rossz technológiák alkalmazásáért, a nem megfelelő késekért, ( rengetegen főzünk, de még mindig sokan nem látják be, hogy egy jó kés éppen olyan fontos a konyhában, mint egy szép, nagy TV a nappaliban, ami csak hozzátesz az élményhez), perelhetnénk a pazarlásért, az unalmas salátákért, a fantázia nélküli, ízetlen köretekért, ülhetnénk a vádlottak padján száraz húsokért, flakonos tejszínhabért vagy éppen fagyasztott nokedliért.
Tudom, hogy vicces a korábbi felvetés, de kérdem én: mindenre válasz és alapos kifogás lehet a pénz és az idő hiánya? A válasz egyénre szabott,így nem veszem a bátorságot, hogy azt higgyem az én véleményem a mérvadó. Bár sejthető, hogy gyakrabban lennék feljelentő, mint vádlott a képzeletbeli bíróság szigorú és szúrós szemű esküdtjei előtt.

Szóval jöjjön az ok, amiért várom a gasztro kommandót! Vállalom a bilincset! Bevallom! Tiroli borjúmájat reggeliztem! Isten engem úgy segéljen! De az igazat és csakis az igazat mondom!
A képet loptam, de az enyém is így nézett ki. A TV2 honlapján megnézhető!


Recpet

60 dkg borjúmáj vékonyra csíkozva
2 közepes vöröshagyma finomra vágva
2 gerezd fokhagyma
1 kk majoránna
5 dkg füstölt szalonna kockára vágva
2 ek vaj
1 ek liszt
1,5 dl fehérbor
1,5 dl alap lé vagy víz
1 dl tejföl
1 csokor friss petrus finomra vágva
3-4 nagyobb főzni való burgonya, sós vízben megfőzve
só, bors, citromlé

A szalonna zsírját a vajon kisütjük. Hozzáadjuk a hagymát és puhára pároljuk. Hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és a csíkokra vágott májat. Nem sózzuk, mert megkeményedik. Alapszabály: a 2 lábúak máját sózzuk, a 4 lábúakét csak a végén szórjuk meg. 5-6 perc pirítás után hozzáadjuk a lisztet és további 2-3 percig pirítjuk. Felengedjük az alappal és a borral, hozzáadjuk a majoránnát és fedő alatt 6-7 percig főzzük. A végén kikevert tejföllel habarom, majd sózom, borsozom. Tálalásnál citromot facsarok rá és megszórom friss petrussal.
A meleg májat főtt burgonyával tálaljuk. A maradék tejföllel tovább lágyíthatjuk az ízeket, ha túl erős a máj karakteres, jellegzetes íze.

Bíró Úr! Kérem, olvassa fel az esküdtek ítéletét! Az ártatlanság védelme engem is megillet, ennek ellenére tudom, hogy én is bűnös vagyok és fel kell készülnöm a legrosszabbra. Még szerencse, hogy konyha a börtönben is van. Nem fogok lemondani sem a zsírról, sem a reggeli májról. A tárgyalást berekesztem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése