2011. július 21., csütörtök

Egy kis bogyó! Olívás a javából!


Jártam, keltem, jöttem, mentem! Ettem! Régen nem szerettem az olajbogyót. Sem a feketét, sem a zöldet! Aztán jött Judit barátnőm és rájöttem, hogy mégis. Azóta gyakorta veszek egy-egy üveggel és csak úgy, elszemezgetem őket. Néha azon kapom magamat, hogy az üveg tartalma már régen a múlté, de egy mag még mindig ott van a számban és nem tudok tőle szabadulni. Nem tehetek róla, szeretem azt a csersavas, kesernyést ízt. Mérettől, színtől, származástól függetlenül tesztelek, így nem lehet rám fogni, hogy olajbogyó rasszista lennék. Ma egy marinált változatot mutatok meg, ami gyors, egyszerű és kicsit másabb, mint szimplán kivenni az üvegből a natúr szemeket és kapkodni veszett tempóban eleinte egyenként, majd hármasával!

Recept

50 dkg magos bogyó (lehet magozott is)
fél lime hosszában felezve, vékonyra szeletelve
fél citrom hosszában felezve, vékonyra szeletelve
2 gerezd fokhagyma vékonyra szeletelve
kisebb fej lila hagyma finomra vágva
2-3 db szárított paradicsom vékony csíkokra szelve
2-3 ek olívaolaj
2-3 szál friss kakukkfű finomra aprítva

Csepegtessük le az olajbogyót, majd az összes hozzávalót keverjük össze. Tegyük egy zárható edénybe és 3-4 órára rakjuk be a hűtőbe. Itt megjegyzem azért, hogy minél többet áll a hidegben, annál jobban összeérnek az ízek. Tudom, hogy nem lesz nehéz, de 3-4 nap után azért járjunk a végére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése