2011. március 22., kedd

Kar a karé, láb a lábé! Láb a karé, karalábé!


Jóóóóóóóóóó ég! Ezer éve! De annál nagyobb lendülettel! Ígérem, hogy jóvá teszem az elmaradást! Rómában voltam, megmártóztam az ottani remek időben és napokon keresztül mást sem csináltam, csak ettem és ettem. Aztán hazajöttem és micsoda meglepetés! Itt is tavasz van! Gyorsan be is vásároltam friss karalábéból, ami még egy kicsit drágus, de nem bírtam magammal, akartam a friss ízt. Eredetileg főzeléket terveztem, de az olasz hatás nem múlt el nyom nélkül, így némi tészta is került az ételbe, ami leves lett. Hiszen ki hallott már olyanról, hogy a főzelékbe tésztát tesznek? Ti hallottatok már ilyenről? Szóval tészta, de nem spagetti, még csak nem is olasz. Ez benne a csavar, belecsempésztem ebbe a szerintem isteni levesbe egy kis földrajzi fúziót és ázsiai instant tésztát tettem a forró lébe, mert jópofa kísérletnek tartottam. Szerintem bejött, mert ismét egy nagyon egyszerű és roppant olcsó étel született. Nekem most ez a kedvencem! Friss petrussal ettem és még mindig repülök!

Recept

80 dkg friss karalábé meghámozva, 1x1-es kockákra darabolva
1 ek olaj
1 nagy csokor friss petrus- fele finomra vágva, másik felét a a végén szórjuk frissen
1 csapott kanál barna rizsliszt (jó a rétesliszt vagy sima liszt is-de el is hagyható)
1 liter húsleves ( nagy duzzogva kockából, de akkor már némi leeső zöldségből némi alap)
só, bors
100 g instant ázsiai tészta ( nem üvegtészta), elhagyható, de kár érte ( a Smack leves remek és olcsó választás-100 forintért már lehet kapni és pont olyan tészta kell hozzá)

A karalábét az olajon 3-4 percig pörgetjük közepes lángon, sózzuk. Hozzáadjuk a finomra aprított petrust, elkeverjük. Megszórjuk a liszttel, megvárjuk, míg felszívódik, majd felöntjük a levessel. Főzzük puhára a zöldséget, de ne "túl" puhára. Kóstoljuk. Tehetünk bele erőset és szójaszószt is ízlés szerint. Tegyük bele az instant tésztát, hagyjuk állni 4-5 percig és együk meg az egészet! Egyedül! TAVASZ! Végre! A maradék friss petrust ne felejtsd! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése