2011. március 26., szombat

Humusz Nikitől!


Tegnap megint világgá mentem! Na jó! Nem is olyan messzire, de azért 2 órát vonatoztam, hogy elérjek barátaimhoz, Mosonmagyaróvárra. Próbáltam valami helyi speccel készülni, de a sajton és az óvári módra húson, túl sok dologgal nem rukkolhatnék elő, így más tollával ékeskedem, konkrétan Niki barátnőm humuszával, amiről azt hittem, hogy reggelire nem a legjobb választás, de tévedtem. Bátran állíthatom, hogy remekül megállja a helyét reggeli energia bombaként a virslik, sonkák és szalámik unalmas koszorújában. És ha azt is elárulom, hogy 3 perc alatt elkészül, beleértve a fokhagyma pucolást és a konzerv kibontását is, akkor még inkább kedvesebbé és szerethetőbbé válik ez a puritánnak, ám annál inkább minden napibbnak nevezhető kencefice.Köszönjük arab barátainknak, hogy kitalálták és számunkra is elérhetővé tették ő humuszságát.

Az alapanyagok között szerepel egy tahini nevű izé, ami nem más, mint az arab konyhában gyakran használt szezámpaszta. Nélküle nem humusz a humusz, szóval ezt szerezzétek be, mert ez adja a lelkét. Nagyobb szuperekben kapható. ( Házilag is készíthető)

Hozzávalók:

  • 10 dkg szezámmag
  • 0,5 dl víz
  • 1 gerezd áttört fokhagyma
  • 1 evőkanál olíva olaj
  • fél citrom leve


A szezámmagot pirítás nélkül megdaráljuk (én kávé/mákdarálón csináltam), majd mehet bele a víz és a felaprított fokhagyma. Ezekkel összeturmixoljuk, majd jöhet bele a fél citrom leve, az olaj, és a só. Úgy tudnám jellemezni, hogy a palacsintatésztánál kicsit sűrűbb, kesernyés krémet kell kapnunk, ami még folyik, vagyis folyékony állapotú. Ha elkészült, jól zárható üvegbe töltöm, a tetejére olajat öntök, így meggátolom az oxidációt. Hűtőben tárolom.


Recept

2 doboz csicseriborsó konzerv, lecsepegtetve, levét megtartva
1 citrom vagy lime leve ( a lime selymesebb, lágyabb)
1-2 gerezd fokhagyma durvára aprítva
2 csapott ek tahini
4-5 ek olíva olaj

Az összes hozzávalót turmixba tedd és keverd krémesre. Ha nem elég krémes, a félretett léből adj hozzá és krémesítsd tovább. Pitával, pirítóssal, sós lepénnyel, bármivel fogyasztható. Elég tömény, szóval vigyázzunk vele!
Niki! Köszönöm! Humuszban gazdag napokat! Jön a nyár! Asztal ne maradjon nélküle!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése