2011. március 7., hétfő

Hidegen-melegen! Ez egy saláta!


A hétvégén túltermelés volt, kidobni meg semmit sem szoktam, ( ételt) így rögtönöztem egy olyan salátát, ami igazából nem is saláta, de az elkészítés folyamán olyat tettem vele, amitől bizony salátává vált ez az étel. Ez egy amolyan egyik lábam kint, a másik meg bent, vagy akár azt is mondhatom, hogy adok is ajándékot meg nem is "second hand" kaja, szóval döntse el mindenki saját maga, hogy kipróbálja e vagy sem. Ami mellette szól, hogy gyorsan elkészül és roppant jól hasznosítható hozzá egy csomó olyan maradék, ami éppen megmaradt egy barátokkal zsúfolt, remekül sikerült gasztro-kánaán hétvégéről.

Maradt itt reggeliről krémsajt, sült tyúkhús vacsiról, pár szál újhagyma, egy doboz friss paraj és némi paradicsom. Szóval egy tészta salit készítettem, ami túl azon, hogy pofon egyszerű, tényleg ehető főételként, de salátaként is nagyon klasszul megállja a helyét mondjuk egy nyári grillezésen a mustáros tarja mellett. Engem a mai napsütés ihletett meg. Mert nekem ma nyár van! Salátával, ami azért még kicsit a télben tart! Hiszen tészta! Jah! Ami ellene szól az pont az a tény, hogy én képes lennék reggeli is bevállalni, ebédre nem kevésbé, hogy a vacsoráról már ne is beszéljünk. Ezt meg kell zabálni!

Recept

negyed sült tyúk húsa kicsontozva, morzsásra aprítva
1 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 nagyobb paradicsom kockázva
3 szál újhagyma lazán felkarikázva, a zölddel együtt
100 gr friss paraj, megmosva, leszárazva (én bébit használtam, az úgy jó ahogy van)
100 gr krémsajt (nekem snidlinges maradt, de jó bármilyen)
2 személyre 30 dkg száraz penne tészta
1 késhegynyi mustár
1 késhegynyi porcukor
1 ek fehér borecet
3 ek olíva olaj
só, bors

Tegyél fel vizet a tésztának, forrald. Ha forr, sózd, majd főzd a tésztát al dente-re. Amíg fő a tészta, addig egy nagyobb serpenyőben melegíts egy kis olajat( 1 ek) és tedd rá a fokhagymát. Kevergesd 1 percig, de figyelj, hogy ne nagy lángon tedd, mert megég és keserű lesz. Add hozzá a kockázott paradicsomot, majd további 2-3 percig kevergesd. Itt már lehet nagyobb a láng. Ezután add hozzá a krémsajtot, keverd el, majd tedd bele a húst is. Forgasd össze, sózd, borsozd. Szórd rá a hagymát és a paraj felét. A tésztát szűrd le, és forrón, egy kevés főzővízzel együtt forgasd össze a krémes masszával. Ezután egy kisebb keverőtálban a mustárt és az ecetet keverd össze egy habverővel, majd csorgasd hozzá a 3 ek olajat vékony sugárban. Add hozzá a cukrot, pici sót és frissen őrölt borsot, majd add a tésztához.

Na, ettől a mozdulattól válik jó kis frissítő nyári salátává és ejt rabul, mert belátod a kóstolás után, hogy valóban ehető melegen és hidegen egyaránt és remélem, hogy neked is beugrik a picit füstös tarja íze, amint Te magad is jó füstösen lakmározol egy grillsütő árnyékában a nyári hőségbe.

1 megjegyzés: