2011. március 31., csütörtök

Ez egy tészta, ami sonkás. Vagy nem!


Ma futni voltam és roppant kívántam egy kis szénhidrátot, de úgy, iziben. Nos, ilyenkor vagy megkenek egy szelet kenyeret némi krémmel, teszek rá azt, amit találok és befalom nagy kedvvel, vagy előveszek egy zacskó tésztát és kitalálok rá valami hip-hop szószt és határok nélkül tömöm magamba, mintha fizetnének érte. Nem tehetek róla! Én már csak ilyen vagyok! És különben is! A tészta akkor jó, ha csúszós! Hát tehetek én róla, hogy az egész maradéktalanul csúszik le a nyelőcsövemen? Azt hiszem, hogy ebben az egyenletben én nem is vagyok meghatározó tényező! Már nem emlékszem, hogy, hogy is hívják az ilyet, de nem is ez a lényeg. Elvesztem az eszemet és mire észbe kapok, csak hűlt helyét találom a mindennek. Mert mi egy jó tészta titka? Ne legyen túlfőzve, legyen egyszerű, laktató és finom. Pofon egyszerű. Én sem estem ma túlzásba! Míg főztem a szárazanyagot, addig elkészítettem hozzá a ragut. Aztán egy gyors összeforgatás, rengeteg friss petrus, némi ( na jó, rengeteg) parmezán és kezdődhet a lakoma.

Hozzávalók
300 g száraz tészta (fusilli, farfalle, penne)
3 egész paradicsom, hámozva, kockákra vágva
2 gerezd fokhagyma, zúzva
20 cm póré apróra vágva
4 ek olíva olaj
2-3 szelet szárított sonka kockázva
só, bors
1 csokor friss petrus
parmezán

Tegyünk fel forrni egy fazékban vizet. Minimum 2 liter vízben főzzük. Az az igazi, amikor a tészta táncol a vízben főzés közben. Sózzuk is, de csak akkor, ha már forr a víz. Közben hevítsünk egy edényben olajat, adjuk hozzá a pórét, sózd és 6-7 perc alatt folyamatos keverés közben dinszteljük puhára. Közben kezdjük el főzni a tésztát. Ne főzzük túl, a dobozon olvasható idő nagyjából jó. A megpuhult póréhoz add hozzá a fokhagymát, 2-3 perc után a sonkát, majd további 2 perc után a paradicsomot. Rotyogtasd 4-5 percig, adj hozzá 1 dl tésztavizet, sózd, borsozd, rotyogtasd még 1 percig, add hozzá a finomra vágott petrus egyharmadát, majd keverd hozzá a közben megfőtt és leszűrt tésztát. Nagyjából egyszerre fogsz elkészülni. Forgasd össze, önts rá pár kanál olíva olajat és adagold tányérra. Reszelj a tetejére friss parmezánt vagy bármilyen kemény sajtot és szórd meg bőven friss petrussal a tányért. Dob egyet rajta, ha tekersz rá egy kis friss borsot is. Én mondom, nem lesz könnyű lekattanni róla! Amilyen egyszerű, olyan káros is. Ha nem vigyázol, függő leszel! Figyelem! Újabb drog a Nap alatt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése