2011. február 14., hétfő

Hagyma! A szerelem fűszere! Visz' lát Valentin!


Valentin nap van. Nálam szóra sem érdemes.
Ugyan, miért is ne lehetne valami szokatlan, ám annál izgalmasabb étekkel megülni ezt a kellemetlen eseményt. Ha elég bátrak vagyunk és én azt hiszem, hogy ebben nincsen hiány, akkor vígan belekezdhetünk ennek a levesnek az elkészítésébe. Nem igényel sok alapanyagot, mégis, van benne valami plusz, amitől észrevétlenül válhat az egyik kedvenc téli levesünkké.
Póréhagyma került a kezembe, állítólag magyar, szóval még a gazdaságot is támogatjuk kicsit. Ha már az egyik nemzeti ünnepünk van éppen terítéken.
A leves magában is megáll, de én vettem a bátorságot és adtam hozzá egy új kedvencet, ami nem más, mint a füstölt tofu.
Erről tudni kell, hogy szója alapú sajtként terjeng a köztudatban és nem is nagyon tudok ebben hibát találni, hiszen tényleg az. A füstölt verzió a magyar ízlés miatt jött a világra, mondván, hátha így gyakoribb vendég lesz a hazai konyhákban. Nekem bejött a PR.


Recept a leveshez:

2 szál póré felaprítva
5 dkg vaj
2 ek olíva olaj
1 liter alaplé vagy víz
só, bors, szerecsendió
1 ek szójaszósz
1 csokor friss snidling
200 gr füstölt tofu 1x1 es kockákra vágva
1-2 kanál tökmagolaj

A vajat olvaszd össze az olajjal és tedd rá a hagymát. Párold 6-7 percig, sózd, majd öntsd fel a folyadékkal. Főzd további 6-7 percig, majd egy botmixer segítségével turmixold krémessé. Ha gondolod, tehetsz hozzá 1 dl főzőtejszínt is, így dúsabb, selymesebb lesz. Én jobban kedvelem natúr, szóval kihagytam. Sózd, ha nem elég sós, borsozd, adj hozzá 2 késhegynyi őrölt szerecsendiót és a szójaszószt.
A snidlinget vágd finomra. Szedj levest egy mély tányérba, tégy bele egy bátor adag tofukockát, szórd meg snidlinggel és locsold meg tökmagolajjal.

Az ízek nagyon együtt lesznek, ígérem. Nem lesz csalódás. És a hagyma ízének nyoma sincs. Szóval bátraké a szerencse, nyugodtan lehet eme jeles estén is a kedves orra alá tolni.
A többi már a Te dolgod. A leves fél siker! Puszi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése