2011. február 13., vasárnap

Én csak 30 percet állok a tűzhely mellett! Kínai? Kell!



Ma vasárnap volt. Mindjárt vége is! Nem tudom, hogy jó, vagy sem, de alig több, mint két óra van már csak hátra belőle. Nos, bevallom, ennek igazából semmi jelentősége sincsen.Éppen csak átgondolom a mai napot és azon kapom magamat, hogy teljes egészében elégedett vagyok azzal, amit megéltem.
Lássuk csak! Reggel fogtam magam és elmentem vásárolni. Aztán elkészítettem az ebédet és meg is ettük, majd el is tüntettem a nyomokat. Utána pihentem kicsit, aztán jött a napi penzum a Szigeten egy laza 25 kilométeres táv képében, ozt jutalomként kényeztettem a lelkemet egy kis Daubner fekete erdő tortával, majd a nap zárásaként egy nagyon kedves párost látogattunk meg a belvárosban. Nekem kerek volt a nap, jutott bele minden, aminek kellett, hogy jusson.
Az ebéd tekintetében igyekeztem nem átesni a túloldalra, így olyan lakomát találtam ki, ami nem szögez órák hosszára a tűzhely mellé. Ma csak a menü második részét osztom meg veletek, a leves epizód csak holnap kerül a nagy nyilvánosság elé.

Egy coca áldozta fel magát érettünk, annak is a tarja része, nagyon kívántam valami zsírosat, szaftosat, egyszerűt, finomat. Futás ide, futás oda, nekem is jár a normális koszt, hát még a szomszéd fiúnak. Néha rá is tekintettel kell lennem, ugyebár.
A hús kiválasztása hamar megtörtént, a köret kigondolása viszont annál bonyolultabb és kritikusabb része volt a vásárlásnak. Jöttek a szempontok, a kritériumok, a sok "na ezt nem" kijelentés. Hosszasan tologattam a kocsimat oda-vissza, fel és alá, keresztbe kasul és még mit tudom én, hogy merre és hogyan, mire megszületett a nagy kreáció.
Vasárnap van. Hús van. Krumpli nincs. Rost meg kell. Vettem kínai kelt, mungó babcsírát és francia zöldbabot. Ez utóbbit a mirelit pultból.
Ezeket fogom összeereszteni egy serpenyő közvetítésével és adom mindezt a zamatos, szaftos husika mellé, okosan elkészítve, hogy jusson idő arra is, hogy morogjunk kicsit, ha illetéktelen kóstolgatja a levesünket.


Recept

4 vastag szelet tarja (a legjobb a csontos, másfél centi vastagon)
1 fej vöröshagyma szeletelve
3 szál répa karikázva
2 gerezd fokhagyma karikázva
4 ek olaj
1 ek só
1 szál petrezselyem gyökér karikázva

A körethez-4 személyre

1 kínai kel (kb. 70 dkg) 3-4 cm-es csíkokra vágva
1 doboz babcsíra
450 gr fagyasztott zöldbab (sós, forró vízben 3-4 percig áztatva, majd leszűrve)
1 ek olíva olaj
só, bors, 1 gerezd fokhagyma zúzva
pár szem koktélpari
1 csokor friss petrus durvára vágva

A sütőt kapcsold be 200 fokra.

A szelet húsokat, hagymát, olajat, sót, zöldségeket, fokhagymát tedd egy nejlonzacsiba, fogd össze a száját és alaposan rázd össze az egészet. Így mindenhol éri a pác és nem kell külön edény ezek összekeverésére. A pácba tehetsz köményt, piros paprikát, vagy amit szeretsz, ízlás szerint.
De be is áztathatod előző este natúr joghurtba és akkor még puhább és omlósabb lesz a husika.
A zacskó összes tartalmát borítsd egy tepsire, adj alá 1 dl vizet, fedd le alufóliával és told be a sütőbe 1 órára. Ha van légkeverés, azt is kapcsold be.
Egy óra után nézd meg a húst. Itt már igen puhának kell lennie. Ha nem, akkor jó öreg disznót sóztak rád, vagy nagyon vastagok voltak a szeletek. Mindegy, addig süsd, míg omlós nem lesz.

Ha kész a hús, akkor egy serpenyőt forrósíts fel, öntsd bele az egy kanál olajt és dobd rá a kínai kelt. forgasd 2-3 percig, majd add hozzá a lecsepegtetett babot. Ezzel is pörgesd át, add hozzá a fokhagymát, sót, borsot. A húsból kisült léből adj hozzá 2-3 kanállal, majd legvégül add hozzá a csírát és a paradicsomot is. 1-2 perc nagy tűzön pirítás után a legvégén szórd rá a petrust is, majd azonnal tálald. Ha nem találod elég laktatónak, adhatsz hozzá 1 dl tejszínt is és ha még ez sem elégít ki, főtt rizs is passzol mellé. Aztán malac leszel, mert hizlal.

Ez a fogás azért jó, mert a hús zsírosságát nagyon jól ellensúlyozzák a zöldségek. Azért klassz ez a köret, mert azon túl, hogy egészséges, pillanatok alatt elkészül és tényleg nem kell órákig a tűz mellett rostokolni. A hús sül magától, a köret is percek alatt elkészül, szóval tényleg maximum fél óra gondoskodást igényel. Jah, és ebben az esetben a kínai is kell!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése