2011. február 8., kedd

A csirke gyomra is kifordul néha. Babot rá! Ámen!

Tavasz ide, tavasz oda, engem rendesen megviselnek ezek a frontok. Állva, ülve, fekve, minden helyzetben képes lennék elaludni. Csak hát a kötelesség, az visz előre és nem hagy hanyatlani. Előre, rendületlenül! Lehet, hogy még nem készültem fel erre a változásra. És különben is! Nem ciki februárban tavaszi fáradságra hivatkozni?
Furcsa ez az egész. Minden évben meggyőződésem, hogy rendesen felkészülök a tavasz érkezésére, mégis mindig eljátszom a hattyú halálát a tavaszi évszak közeledtével.
Eszem a vitamint, edzem a testemet, táplálom a lelkemet is, mégis mindig megrogyok.
Mi lehet a titok? Lehet, hogy nincs is ellenszer? Nem menekül előle senki?

Pedig jó lenne legyőzni, nem szeretem ezt a fajta rossz állapotot. Csak ásítozol, topogsz egyhelyben, nincs kedved semmihez. Paradox. Olyan, mint amikor depressziós az ember.
Persze nem tart örökké ez a fura állapot, hamar megkergül az ember. Hihetetlen, hogy mire képes a Nap. A fény. Jól ki van ez találva!

Ma reggel rádiót hallgattam. Éppen valami agyoniskolázott horoszkópos olvasott, hogy mi jellemzi a mai napot, mire kell figyelni és mivel kell óvatosnak lennünk.
Nagyjából azt szűrtem le, hogy ma mindenki bátor, határozott és tettre kész, bátran és gyorsan hozunk döntéseket, nem nagyon törődve a következményekkel. Ezért gyorsan hozzá is tette a nagyokos, hogy ha fontos dolog előtt állunk, inkább várjunk vele pár napot, nehogy megbánjuk a temperamentumot.

Utólag belegondolok, nálam bejött a jóslat. Azt hiszem, hogy soha ilyen gyorsan és tudatosan nem vásároltam még, mint a mai napon. Annyit tudtam, hogy főzelék és valamilyen pörkölt kell, hogy kikerüljön a kezeim közül a mai napon. Ezt kívántam. Fogalmam sincs, hogy miért. Ezen egyszer majd elmerengek. Mondjuk, én hiszek abban, hogy amit az ember megkíván, azt meg kell adni a szervezetnek. Ezért vettem ma majdnem egy kiló csirkezúzát és hozzá vajbabot. Nyámi! 70 dkg tiszta izom. Annyira örülök, hogy a madarak megajándékoznak bennünket ezzel a szervükkel is. Csak azon gondolkodom, hogy vajon ezek a párák is küzdenek gyomorégéssel? Fel is írtam! Utánanézni!

Szóval zúza kívánós vagyok! Remélem, hogy semmi rosszat nem jelent.
Tudom, hogy sokan nem kedvelik, de nekem az egyik nagy kedvencem. Akkor miért nem eszem gyakrabban? Na, majd mától!




Recept

70 dkg tisztított csirkezúza
2 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
50 dkg vajbab (mirelit-forró vízben áztasd pár percet, majd szűrd le!)
1 pohár tejföl
2 ek étkezési keményítő (liszt is jó, csak én mellőzöm, ha lehet)
1 ek ecet
1 kk őrölt kömény
4 ek olaj
2 ek piros paprika
só, bors

A hagymát vágd finomra. Az olajon pirítsd le, majd 3-4 kanál vízzel főzd puhára. Vegyél ki 2 evőkanálnyit egy másik edénybe. Az egyik hagymapépre tedd rá a 2 ek paprikát és keverd össze, majd add hozzá a zúzát és a fokhagymát. Önts rá fél liter vizet és fedő alatt közepes lángon főzd. A másik hagymás edénybe tedd bele a babot, majd öntsd fel 6-7 dl vízzel. (húsleves lenne a legjobb, de ha nincs, hát nincs) 4-5 perc alatt a bab megfő, nem kell agyonpuhítani. Adj hozzá 2 gerezd zúzott fokhagymát. Közben a tejfölt keverd ki a keményítővel vagy liszttel, adj hozzá 1 kanál ecetet és 4-5 kanál meleg vizet. Szépen lassan, állandó kevergetés közben add a babhoz. Sózd, borsozd. Ha nem elég savanyú, adhatsz még hozzá ecetet. Ízlés dolga. A pörkölt fedő alatt nagyjából egy óra alatt elkészül. 15 percenként
Illik ránézni és ha kell, pótolni a folyadékot. A végén sózd, borsozd, add hozzá a köményt is.
Az egy óra csak irányadó, lehet több is, kevesebb is. Türelem kell hozzá, de aki szereti, az tudja, hogy megéri.

Fáradtság ide, fáradtság oda jöhetne már a tavasz. Lassan kezd hiányozni a friss borsó íze.
Nagy bajban leszek akkor. Egy hétig csak borsólevest szoktam enni. Mi lesz itt?
Addig is egyetek csirkegyomrot, mert nem csak finom, de olcsó is. De tudjátok, mit mondok! Egyétek azt, amit ebben a pillanatban megkívántok! Mert az öreg embertest nem tévedhet!
A csoki nem számít!

Éljen a zúzógyomor! Babot neki! Had szóljon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése