2011. január 28., péntek

A Vesta szüzek nyomában. Szüzet szüntess!

Hallo! Hallo! Figyelem! Szenzáció! Ismét látogatható lesz a Vesta-szüzek háza a Forum Romanumon, Rómában.
Huh! Gondolom, most mindenki eszeveszett kapkodásba kezdett és már be is foglaltátok a legközelebbi római járatot, csak, hogy az elsők között tehessen látogatást a 25 évig lezárt szentélyben.

Nos, elhiszem, hogy senkinek sem jelent túl sokat ez a bejelentés. Én is csak tegnap hallottam.
Mégis. Megdobogtatta kicsiny szívemet, hiszen márciusban, mint tegnap közöltem, Rómába utazom lefutni a Marathoni távot. Eredetileg Londonban terveztem mindezt, de arról a tervemről az indén mindenképpen le kell, hogy mondjak. Olyan extra helyszínnek számít ez a londoni futógála, hogy a meghirdetett 125 ezer nevezési hely az online regisztráció megnyitása után nem sokkal be is telt. Mire észbe kaptam, már csak porzott az üres reg. lista.
Kicsi csalódás, majd gyors tervezés. Párizs? Hm. Ott 40 ezer a maximum létszám. De betelt.
Maradt Prága vagy Róma. Döntöttem. Novemberben úgy sem sikerült kijutnom, hát majd márciusban, a születésnapom előtt tető alá hozom az elmaradt utat.

Szóval Róma és a szüzek. Nehéz ezt a két fogalmat összehozni egy mondatban. Főleg, mióta tudjuk az Ízek, imák, szerelmek c. filmből, hogy Róma szava nem más, mint a SEX!
Zárójelben jegyzem meg, hogy azóta én is gyakran gondolkodom, hogy az én szavam mi is lehetne. Javaslatokat elfogadok. : - )

De mit is kell tudni ezekről a szüzekről. A lánykákat 10 évesen választották ki az esélyes „versenyzők” közé, sorsolással. Élőnek, és Itáliában élőnek kellett lenniük. Ennyi volt a feltétel, jelöltséget nem lehetett visszautasítani. A kiválasztott 6 fő 30 éven keresztül szolgált. 10 évig tanult, 10 évig működött és 10 évig tanított. Szűzi életvitelt folytatva (gondolom mennyire) 30 éven át. Pfff. Tuti, hogy a Vatikánban erről is őriznek titkos iratokat, hogy mennyire is volt szűzi ez az egész fehér leples, homlokkötős kicsi lány vagyok imágó.
Különben is, mit nekem szüzek! Róma mindig jó választás. Punktum.

Vicces, de, hogy kulinárban is kapcsolódjak a témához, én ma éltem az első éjszaka jogával és sertés szüzet áldoztam fel a konyhapult szentélyén. Rózsaszínűre sütve. Ha-ha-ha.
Aztán meg, hogy szó ne érje a ház elejét, péntek lévén tésztát is főztem melléje, (hiszen jobb helyen a péntek tésztanap) jó sok brokkolival meg pirított mandulával. A szüzet egyébként el is hagyhatod, de más húst is tehetsz helyette a tányérra.


Hozzávalók:
1 szép sertés szűz, lehártyázva, 1.5 cm vastag érmékre felszeletelve
1 kis fej vöröshagyma
Kb. 500 gr friss brokkoli
2 személyre 250 gr száraz tészta (mondjuk spagetti)
1 gerezd fokhagyma
1 medve tömlős sajt
2-3 kanál pirított szeletelt mandula, vagy tökmag, vagy fenyőmag, vagy akármi (el is hagyható)
2-3 kanál olíva olaj
só, bors, szerecsendió
1 ek szódabikarbóna

A brokkolit szedd rózsáira, majd vagdosd kb. 2x2 cm darabokra. A hagymát szeleted fel jó vékonyra. Tegyél fel vizet a tésztának és a brokkolinak is.
Sózd mindkettőt. A brokkoli vizébe tegyél szódabikarbónát, ettől szép zöld marad. Ha forr a víz, tedd bele a brokkolit és a hagymát is..3-4 perc után szűrd le és öntsd le róla a vizet úgy, hogy kb. 3 dl maradjon. Vegyél ki belőle egy adag brokkolit és tedd félre. A többit turmixold össze egyneművé, majd tedd vissza a tűzre, add hozzá a sajtkrémet, sózd, borsozd, szerecsendióval csak mértékkel. Forrald fel. A sajt szépen olvadjon fel. Ha túl sűrű, akkor pici vizet tegyél hozzá. Ilyenkor az sem baj, ha a főzővízből teszel félre egy keveset és azzal öntöd fel.
A mandulát serpenyőben pirítsd meg, de vigyázz, hamar megég. A serpenyőt ne tedd messzire, mert a szűzhöz jó lesz.

A szüzek sütéséhez hevíts olajt egy serpenyőben. Sózd, borsozd az érmeket, mindkét oldalukon, az a jó, ha frissen őrölt borsot és sót használsz. Totál más az íz.
Majd mindkét oldalon süsd 2-2 percig. De ez ízlés dolga. Szeretem, ha rózsaszínű marad a közepe. De szíved joga, süsd, amilyenre neked jó.
Főzd meg a tésztát, de ne főzd túl, mert nem jó az, hidd el. Max. 8-9 perc. Tudod! Al dente! Úgy időzíts, hogy addigra készülj el, mire mindennel végeztél. A tészta csak frissen az igazi.

Tálalásnál egy adag tésztát tegyél a tányérba, öntsd nyakon a brokkolis szósszal, szórj rá mandulát, ha van parmezán vagy más kemény sajt, reszelj rá, friss bors a végén, meg egy kis olívaolaj, mellé a husik.

Én mondom, ezek a szüzek nem olyan macerásak, mint a Vesta rokonlányok. Nem kell rájuk 30 évet várni. Tök hamar megadták magukat. Ha lenne lábuk, azt is szétették volna a késem láttán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése